The New Me

is sharing the way how to reduce weight and live with healthy and wealthy life

Wednesday, August 11, 2010

Peluang keemasan-menurunkan berat badan 10kg

Ramadhan datang dengan penuh keberkatan untuk mereka yang ingin melakukan amalan kebaikan. pahala dilipat gandakan. syaitan dah masuk jel. reman sebulan. semua dah tahu.

peluang keemasan yang kedua ialah untuk meningkatkan kesihatan dan juga mengurangkan berat badan. inilah masa yang paling sesuai kerana semua orang tidak makan dan tiada orang menjual makanan pada siang hari. jika anda menjadikan target mengurangkan berat badan sebanyak 10kg ia sebenarnya mampu direalisasikan.

penurunan berat badan 10kg sebulan adalah sama dengan penurunan sekitar 300-350gram SAHAJA SEHARI. apabila kita tidak makan, proses pembakaran akan berlaku terhadap lemak tepu yang sedia ada dalam badan kita. jadi pengurangan itu akan berlaku secara normal. berdasarkan pengalaman saya sekiranya anda bergerak aktif sedikit dengan berjalan dan menaiki tangga untuk satu tingkat, dan berjalan pada jarak 100m ke 200 m ketempat letak kereta anda akan kehilangan lebih kurang 500gram ke 1000gram.

jadi ketika berbuka puasa kawal pengambilan makanan dengan mengehadkan pada 300-500gram. maka anda akan mendapat penurunan tersebut.

bagaimana caranya? apabila masuk sahaja waktu berbuka, mulakan dengan tiga biji kurma dan 2 gelas air suam. kemudian disusuli dengan seketul kuih atau seekor ikan bakar dan sedikit sayuran. jika masih rasa nak makan ambillah sedikit nasi. pada minggu pertama akan terasa janggal tapi percayalah masuk sahaja minggu kedua perut anda mula menerimanya. jadi KESABARAN ANDA HANYA DIPERLUKAN SEMINGGU SAHAJA. yang penting juga ambil bersama SDII sebagai pembakar lemak anda. walaupun berat anda naik kembali sekitar hampir 700-1000gram anda akan dapati esoknya anda akan mengalami penurunan kembali lebih dari itu. manakala waktu sahur pula bolehlah mengambiL separuh nasi tetapi dimulakan dengna SDII dan 2 gelas air suam. kemudian baru makan nasi dengan dimulakan dengan mengambil lebih sayuran dan ikan atau daging terlebih dahulu.

SDII berperanan membantu anda membakar lemak tepu dan lemak yang baru masuk. saya telah mencuba beberapa produk ternama tetapi ini adalah yang terbaik yang saya jumpa. ia bukan food replacement tetapi food supplement. setelah mengambil SDII selama tiga bulan, bukan hanya berjaya kurangkan berat badan dan ukur lilit pinggang tetapi yang jauh lebih penting ujian kesihatan juga menunjukkan peningkatan yang sangat menggembirakan saya. dan berdasarkan pengalaman saya SDII ini akan memberikan kesan terutama pada perut, peha dan lengan dengan cepat. saya melihat perubahan dalam tempoh tiga minggu.

semoga makluman ini memberikan manfaat kepada yang membacanya. ada yang mengatakan bahawa kita tidak perlu produk untuk menguruskan berat badan kita. saya setuju. dan anda harus melakukan senaman yang banyak terutama mereka yang bekerja pejabat dan sentiasa ber "aircond". anda pasti dapat menurunkan berat badan anda. jika anda belum mampu melaksanakan rejim senaman yang banyak dan konsisten, saya mencadangkan SDII kerana ia berkesan untuk saya dan semoga ia berkesan juga untuk anda. jika berminat hubungi saya.

wassalam

No comments: